Thursday, March 12, 2009

PENGARUH TV????



Memang betul lah setiap pesanan atau nasihat yg diberikan kepada setiap ibu bapa tu nak bagi anak tengok tv kena hati-hati dan mana yg tak berapa elok ditonton tu cepat-cepat lah ditukarkan rancangannya tu memang betul dan tepat sekali. Memang besar pengaruh televisyen ni. Tambahan pulak kepada anak-anak kecil yang menontonya. Kanak-kanak ni ibarat kain putih. Kita yang mencorakkannya.....tersilap corak or bentuk habislah ia....Ini sebenarnya daripada pengalaman aku sendiri. So ni lah ceritanya...Masa aku tengah dok leka masak memasak kat dapur aku tak perasan lah apa yang si kecil aku ni tengah buat. Tapi ada lah terperasan sekejap nampak macam dia tengah cuba keluarkan sebelah tangan bajunya. So aku pun buat tak reti lantas terus masak. Selesai saja masak kat dapur aku pun terus kemas sedikit apa yang patut kat atas meja kopi yang penuh berselerak dengan hadiah-hadiah b'day my little girl ni. Tiba-tiba ja bila meja tu lapang ja tiba-tiba aku tengok anak aku ni terus naik ke atas meja kopi tu dengan gaya bajunya yg seksi seperti penyanyi tu terus naik dan menyanyi sambil menari dengan menggunakan dummy phonenya sebagai mikrofon. Terkejut aku dibuatnya. Geram pun ada, nak tergelak pu ya jugak....anak aku ni...tak padan dengan umur baru masuk 2 tahun dah pandai dah tiru gaya yang macam ni....Ish,ish,ish....Farhah,Farhah. Tu lah kalau di Malaysia tu adalah selalu dengar Azan, ada rancangan mengaji kat tv dan macam-macam lagilah yg berunsur agama yg banyak boleh ditonton oleh kanak-kanak ni. Tapi kat sini apa nya asyik rancangan omputih ajalah. Pening kepala jugaklah dibuatnya. Tapi dari sini aku dah dapat mengetahui yang pemikiran anak aku ni dah semakin meningkat dan berkembang. So masa ni lah aku kena berhati-hati dan cuba untuk memberikan yg terbaik kepadanya supaya dengan IzinNya yang Maha Esa Farhah Widad dapat menjadi orang yang berguna dan berjaya di suatu hari nanti di dunia dan juga di akhirat nanti. Insyaallah....











0 Comments:

Post a Comment

<< Home