Thursday, October 16, 2008

EMERGENCY...GOING BACK AGAIN TO MALAYSIA!

Tak disangka-sangka tahun ni akhirnya dapat juga beraya di Malaysia seperti apa yang dihasratkan di dalam hati sebelum ni. Ingatkan dah tak dapatlah nak balik raya memandangkan dah balik bulan 6 yang lepas. Tup-tup ada pulak emergency case yang membuatkan aku terpaksa pulang semula ke Malaysia. Sebenarnya emergency case sebab kami ada beli rumah kat Malaysia baru-baru ni. So pihak bank dah email kat aku pasal offer later ni dan bagi tempoh selama satu bulan untuk menandatangani surat penerimaan ni. Kebetulan pulak pihak pemaju pun beri tempoh yang sama juga untuk mengesahkan sama ada kami betul-betul jadi atau tidak membeli rumah tersebut. Rupa-rupanya sekarang ni para pembeli rumah yang mana tinggal di luar negara mesti pulang ke Malaysia untuk menandatangani perjanjian di antara pihak bank,guaman dan juga pemaju ni di depan pihak-pihak yang terlibat ni. Ini disebabkan banyak terdapat penipuan yang pernah terjadi sebelum ni yang berlaku pada pihak bank dan juga pemaju. Jadi walau macammanapun aku terpaksalah pulang juga kali ni untuk menguruskan hal tersebut. Alhamdulillah kali ni dah ditakdirkan aku sefamili dapat beraya di Malaysia bersama keluarga di sana. Proses pembelian rumah aku ni diuruskan oleh kakak aku di Malaysia. Terima kasih ler banyak-banyak sebab terpaksa sibuk berlari ke sana kemari menguruskan hal pembelian rumah kami ni. Segala proses berjalan dengan lancar. Alhamdulillah kini semuanya dah pun selesai. Kebetulan pulak memang tinggal rumah 2 berkembar ni saja lagi pada masa tu yg belum dibeli disebabkan ramai yang ingat rumah kat sini telah habis dijual memanjangkan tak banyak sangat rumah yang dibina di taman ni. Rumah berkembar ni cuma ada 3pasang saja(6buah rumah saja) so tu yang banyak ingat mesti semua dah habis. Alhamdulillah ni lah yang dikatakan rezeki. Agaknya dah ditakdirkan rezeki kami nak duduk dekat 2 beradik ni lah kut. Tak lah aku susah hati sangat lepas ni bila balik semula ke London apabila mengingatkan ada orang yang boleh tolong tengok-tengokkan rumah yang kami beli ni. Memandangkan kakak aku juga beli sekali rumah berkembar dengan aku ni. Hai excited rasanya nak duduk kat rumah baru ni. Hehehe....Insyaallah ada rezeki tak lama lagilah tu. Kali ni sempatlah kami berpuasa lebih kurang 8 hari kat Malaysia dan beraya sehingga hari raya ke 4. Raya ke 5 dah terbang semula ke London ni dan seterusnya berayalah pulak kat sini. Alhamdulillah perjalanan selamat dan berjalan lancar semuanya. Insyaallah nanti kita jumpa lagi. We miss all of u a lots. Mmmmuuuaaahhh!!!


"RUMAH KU"


0 Comments:

Post a Comment

<< Home